пʼятницю, 13 листопада 2020 р.

Дієслово \ бути


 Урок 2 / Hodina 2

Частина 1 / Čast 1

Дієслово „бути“ / Sloveso „být“

Питальні слова / Tázací slova

Вислови вітання / Vyjadřování pozdravů

Домашнє завдання / Domácí úkol

.........................................................................................................
Відмінювання дієслова «бути» / Skloňování slovesa „být“
У чеській мові, як і в усіх інших європейських мовах, ви не можете просто сказати:  я красива, він дивний, вони вдома, ви на роботі. Привчайтеся до того, що будь-який іноземець буде говорити: я є гарний, вона є дивна, вони є вдома, ви є на роботі. 

Так зване дієслово бути - одне з найважливіших дієслів у будь -якій іноземній мові.

У англійців - to be     У німців - sein
У італійців – essere    У чехів být – бути

У чеській мові є такі займенники:
BÝT
jsem doma       Я є дома
Ty jsi doma               Ти є дома
On, ona, ono je doma       Він, вона є дома
My jsme doma       Ми є дома
Vy jste doma               Ви є дома
Oni jsou doma               Вони є дома

Чехи найчастіше не використовують у реченні займенники. Ви будете чути:

Я вдома - Jsem doma
Вони тут - Jsou tady

Заперечна форма дієслова  být / бути
Як і в українській перед дієсловом частку ne.

Я не вдома - Nejsem doma 
Їх тут немає - Nejsou tady 

Залізне правило: Усі дієслова з ne пишуться разом!

NЕBÝT
nejsem doma          Я не є дома
Ty nejsi doma          Ти не є дома
On, ona, ono není doma  Він, вона не є дома
My nejsme doma          Ми не є дома
Vy nejste doma          Ви не є дома
Oni nejsou doma          Вони не є дома
............................................................................

Запитальна форма?
Повна аналогія з українською мовою. Про що хочемо запитати, то і виділяємо інтонацією.

Ти вдома? \ Jsi doma?
Ви в Чехії? \ Jste v Česku?
________________________________________
Якщо є питальне слово, то воно стоїть на першому місці, а потім дієслово:

Чому ти не вдома? \ Proč nejsi doma? 
Де ти? \ Kde jsi
Як довго ви в Чехії? \ Jak dlouho jste v Česku? 
==================================
Шановні любителі чеської мови! Якщо хочете придбати повний курс чеської мови, тоді тисніть на посилання або напишіть мені на електронну пошту за цією адресою:logosmova@gmail.com
А також переглядайте мій Ютюб-канал, перейшовши тут:https://www.youtube.com/watch?v=FTHBS4N5-AA&list=PLaeTn2OqhVPjav4vTQj6HYfOOrx5cNwEg&index=5&ab_channel=LingvoStudia

Немає коментарів:

Дописати коментар